Wilt u weten wat een behandeling kost en of deze door uw zorgverzekeraar vergoed wordt? Lees onderstaande informatie goed door. Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.
Plan een afspraakHet behandeltraject begint met een intake en bevat ook de eerste behandeling. Op basis van de intake en de eerste behandeling kunt u zelf ervaren wat deze therapie voor u kan betekenen. Ook zal De Pijn Fysio na de intake een advies en prognose geven over de te verwachten resultaten en het verdere verloop van het behandeltraject.
Het aantal benodigde behandelingen varieert afhankelijk van de duur, intensiteit en complexiteit van uw klachten. Gemiddeld zijn er vijf tot zes behandelingen nodig. Sommige pijnklachten kunnen soms zelfs al in één of twee behandeling een pijnvrij resultaat geven. U kunt de behandeltrajecthulp invullen voor een indicatie over het te verwachten behandeltraject.
Een behandeling bij De Pijn Fysio wordt niet rechtstreeks vergoed door zorgverzekeraars, omdat De Pijn Fysio geen contracten heeft met hen. Dit betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor het indienen van de factuur bij uw zorgverzekeraar, mocht u toch proberen een vergoeding te krijgen. Of de kosten (deels) worden vergoed, hangt af van de voorwaarden van uw aanvullende verzekering. Wij raden u aan om dit vooraf te controleren bij uw zorgverzekeraar. Het kan voorkomen dat een factuur niet wordt geaccepteerd door uw zorgverzekeraar. Ook hiervoor draagt De Pijn Fysio geen verantwoordelijkheid. Wij adviseren u om bij vragen over declaraties rechtstreeks contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Het kan helaas gebeuren dat u onverwachts een reeds geplande afspraak moet wijzigen of annuleren. Wij begrijpen dat dit soms niet te vermijden is. Wanneer u de afspraak minder dan 72 uur (oftewel drie dagen) van tevoren annuleert, wordt 100% van de zittingskosten in rekening gebracht. Wij raden u daarom aan om bij verhindering uw afspraak tijdig te annuleren. Zo kunnen wij de vrijgekomen tijd aanbieden aan iemand anders.